Wczytywanie...

Do prawidłowego działania tego serwisu wymagana jest akceptacja plików cookie. Pliki te wykorzystywane są tylko i wyłącznie w celach statystycznych. Twoja przeglądarka internetowa umożliwia wyłączenie obsługi tych plików.

Szkolenia

kadra zarządzająca

CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia
  • Określenie roli skutecznej komunikacji w rozmowach prowadzonych przez telefon z klientami/pacjentami placówki medycznej.
  • Nauczenie się skutecznie wykorzystywać własne atuty w komunikacji z podwładnymi oraz pacjentami;
  • Skuteczne wykorzystanie własnych atutów komunikacyjnych w pracy zespołu;
Program szkolenia
  • Czym jest skuteczna komunikacja?
    • Uczestnicy sami definiuję swoje potrzeby związane z komunikacją.
    • Cechy spójnego i zrozumiałego komunikatu.
  • Aktywne słuchanie – klucz do komunikacji.
    • Parszywa 12 komunikacji, czyli czego unikać.
    • Elementy aktywnego słuchania: minimalne reakcje werbalne, parafrazowania, klaryfikowanie, odzwierciedlanie emocji.
  • Elementy skutecznego komunikatu.
    • Co wyrażają nasze słowa.
    • Co wyraża ton głosu.
    • Co wyraża mowa ciała.
    • Budowanie spójnego komunikatu.
  • Dopasowanie i prowadzenie rozmówcy.
    • Rola dopasowania w skutecznej komunikacji.
    • Poziomy dopasowania.
    • Kiedy można przejąć prowadzenie rozmowy.
  • Zdefiniowanie głównych kanałów percepcyjnych.
    • Określenie głównych kanałów postrzegania świata.
    • Elementy werbalne związane z kanałami percepcji.
    • Predykaty czyli słowa klucze.
  • Metaprogaramy.
    • Jak działają ludzie – opis podstawowych metaprogramów.
    • Rozpoznawanie metaprogramu rozmówcy.
    • Umiejętność mówienia językiem rozmówcy.
  • Skuteczne rozmowa telefoniczna.
    • Czym różni się komunikacja przez telefon .
    • Rozpoznawanie potrzeb rozmówcy.
    • Budowanie przyjaznego wizerunku przez telefon.
  • Orientacja na cel.
    • Określanie celu.
    • Komunikacja ukierunkowana na cel.
CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia
  • Poznanie, jakie są najważniejsze cechy przywódcy.
  • Poznanie, jakie cechy powinien posiadać przywódca (lider) i jakie są jego role w organizacji.
  • Podniesienie skuteczności przywództwa w miejscu pracy.
Program szkolenia

Szkolenie jest powiązane z charakterem pracy uczestników.

  • Przywództwo, jako świadoma droga w zarządzaniu zespołem.
    • Teorie przywództwa – różne podejścia systemowe i definicyjne
    • Style przywództwa a ich efektywność w zależności od środowiska i zespołu
    • Mapy przywództwa, jako podstawa zarządzania zespołem i selekcji kandydatów do zespołu
  • Zespół to JA - Rola managera w budowaniu skutecznego zespołu.
    • Różnica między liderem a kierownikiem.
    • Lider formalny i naturalny- czy może być jedną osobą?
    • Rola przełożonego w tworzeniu się relacji pracowniczych w zespole.
    • Zadania lidera- co należy robić a czego unikać w kontakcie z zespołem.
    • Wizerunek lidera.
  • Silny Władca, Mistyczny Szaman, Mądry Ojciec - budowanie autorytetu lidera.
    • Kształtowanie Postaw pracowniczych- mechanizmy powstawania określonego nastawienia pracowników do pracy, przełożonych, współpracowników.
    • Źródła autorytetu - na czym można oprzeć budowanie autorytetu wśród członków zespołu.
    • Działania sprzyjające budowaniu szacunku wśród podławych.
    • Odzyskiwanie autorytetu utraconego – czy jest szansa na odzyskanie pozycji w zespole?
  • Punkt zapalny- rozwiązywanie trudnych sytuacji i konfliktów.
    • Jak przewidywać burzę zanim się rozpada- rozpoznawanie pierwszych symptomów konfliktów w zespole.
    • Duszenie ognia w zarodku- reagowanie na sytuacje konfliktowe w zespole w momencie ich powstawania.
    • Techniki wpływu na nastroje w grupie.
    • Sformułowania i zwroty – jak inni rozumieją to, co mówimy, opaczne rozumienie, nadinterpretacja, nieporozumienia- jak im przeciwdziałać.
  • Co zrobić, aby pracownikowi chciało się chcieć - motywowanie pozafinansowe.
    • Nie samymi pieniędzmi człowiek żyje- co poza wynagrodzeniem motywuje pracowników do efektywnej pracy.
    • Rozpoznawanie typów pracowników ze względu na źródła motywacji.
    • Dobieranie metod motywowania do rozpoznanego typu pracownika.
    • Motywowanie trudnych przypadków – co zrobić, kiedy jakość pracy pracownika wyraźnie spada.
  • Elementy inteligencji emocjonalnej – miękkie narzędzie twardego szefa.
    • Składniki Inteligencji Emocjonalnej- jak diagnozować jej poziom.
    • Wykorzystywanie IE w komunikacji z zespołem i w kontaktach indywidualnych z zespołem.
    • Emocje własne- jak sprawić, aby wspierały komunikowanie pracownikom trudnych informacji- sposoby na niwelowanie stresu.

Rozładowywanie napięcia - jak reagować w sytuacji impulsywnej reakcji podwładnego- płacz, wściekłość, agresja, apatia…

CZAS TRWANIA: 3 dni
Cel szkolenia
  • Przygotowanie kadry kierowniczej do rozmów z pracownikami o wprowadzeniu ocen okresowych. Pokazanie korzyści oceny okresowej oraz odpieranie obiekcji z tym związanych.
  • Zdobycie umiejętności kierowania pracą podwładnych, za pomocą dobrze sformułowanych celów, a co za tym idzie, wzrost efektywność pracy zespołów.
  • Zdobycie umiejętności motywowania do osiągania celów i wzrost rzetelności oceny ich realizacji.
  • Trening umiejętności prowadzenia rozmów z pracownikiem o celach oraz rozmów oceniających.
Program szkolenia
  • Filozofia zarządzania przez cele
    • Dyrektywność i akcyjność zarządzania – stare drogi, czy nieskuteczne?
    • Kiedy można wdrożyć zarządzanie przez cele a kiedy nie- czy pracownicy są na to gotowi?
    • Jaki firma ma cel?- dylemat komunikowania celów nadrzędnych firmy
    • Czym różni się cel od zadania?
  • Elementy systemu MBO
    • Rodzaje ZPC – rozszerzone/ podstawowe
    • 6 podstawowych elementów MBO:
      • zaangażowanie,
      • ustalanie celów na najwyższym szczeblu,
      • ustalanie celów indywidualnych,
      • partycypacja w ustalaniu celów,
      • samodzielność w wykonywaniu planów
      • przegląd efektywności realizacji celów
  • Manager wdraża MBO
    • Rola managera w procesie MBO
    • Miej świadomość zagrożeń – nic samo się nie zrobi
    • Obszary ODPOWIEDZIALNOŚCI – czy każdy pracownik odpowiada za swoje cele?
  • Planowanie celów dla zespołu i poszczególnych osób
    • Cel managera to nie cel zespołu – jak przekładać cele firmy na cele dla pracowników
    • Parametry celów – równo czy sprawiedliwie
    • Uzgadnianie z pracownikiem czy ustalanie celów dla pracownika – co i kiedy lepiej się sprawdza
    • Określanie priorytetów – czy dla wszystkich takie same?
  • Stawianie celów pracownikom- co zrobić, aby chcieli je realizować
    • Formułowanie celów (ilościowe i jakościowe; SMARTER, KWOKA…
    • Uzasadnienie celów – czy pracownik musi wiedzieć, po co coś robi?
    • Motywowanie do realizowania celów – jakim paliwem pracownik zasila swój motor do pracy
    • Czy mówić jak cel ma być osiągnięty? – każdy jest mistrzem swojego stylu
  • Kontrolowanie postępów w pracach
    • Kamienie milowe – co i kiedy musi się wydarzyć aby cel miał szansę zostać osiągnięty
    • Wskaźniki realizacji celu – (KPI - Key Performance Indicators – kluczowe wskaźniki wydajności)
    • Jak oceniać i wychwytywać zagrożenia realizacji celu
  • Ocenianie podwładnych
    • Feedback – co zrobić aby faktycznie był konstruktywny (modele udzielania informacji zwrotnej – ZORRO, FUO, Kanapka…)
    • Plan naprawczy – kiedy cele nie są osiągane przez pracownika
    • Przyłap pracownika na tym jak zrobił coś dobrze i pochwal go – metoda kija i marchewki – przestarzała czy aktualna metoda zarządzania zaangażowaniem pracowników
  • Trudne sytuacje w trakcie rozmów oceniających.
    • Obiektywizowanie oceny- jak unikać błędów oceny wynikających z osobistego nastawienia do pracowników.
    • Jak reagować na opór pracownika, kiedy nie zgadza się z oceną.
    • Jak rozmawiać z bardzo słabym pracownikiem, aby go nie demotywować i aby przyjął ocenę jako wyzwanie do rozwoju – argumentowanie oceny.
    • Zarządzanie emocjami kierownika i pracownika.
    • Wypracowywanie kompromisu- obie strony powinny wyjść zadowolone ze spotkania.
  • Motywacyjna funkcja ocen okresowych – jakie cele mogą realizować oceny pracownicze
    • Jak oceny postrzegają pracownicy i co z tego wynika?
    • Budowanie właściwego nastawienia pracowników do ocen okresowych
    • Obie strony muszą się angażować- jak motywować oceniających i ocenianych do zaangażowania w proces ocen okresowych
    • Rola managera w przygotowaniach pracowników do procesu oceny podwładnych
    • Nieocenione narzędzie motywacyjne- jak kierownik może wykorzystać oceny do zarządzania ludźmi
    • Procedura prowadzenia efektywnej oceny okresowej- etap przygotowania i warunki jego efektywności oraz modele prowadzenia spotkania oceniającego.
    • Określanie i formułowanie celów rozwojowych dla bardzo dobrych pracowników- którzy są bliscy ideału
    • Wybieranie celów rozwojowych dla słabych pracowników i podtrzymywanie efektu motywacji do zmiany przez okres między ocenami
CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla managerów prowadzących spotkania oceniające z pracownikami. Naucza się oni podczas warsztatu jak poprowadzić spotkanie oceniające, aby przyniosło ono jak najlepsze rezultaty. Dowiedzą się jak przygotować się do spotkania, jak je zorganizować i jak prowadzić. Poznają sposoby na radzenie sobie w trudnych sytuacjach podczas spotkania oceniającego oraz jak rozmawiać z pracownikiem o ocenie relacji przełożony- podwładny.

Program szkolenia
  • Motywacyjna funkcja ocen okresowych – jakie cele mogą realizować oceny pracownicze
    • Jak oceny postrzegają pracownicy i co z tego wynika.
    • Budowanie właściwego nastawienia pracowników do ocen okresowych.
    • Obie strony muszą się angażować- jak motywować oceniających i ocenianych do zaangażowania w proces ocen okresowych.
    • Rola managera w przygotowaniach do procesu oceny podwładnych.
    • Nieocenione narzędzie motywacyjne- jak kierownik może wykorzystać oceny do zarządzania ludźmi.
  • Etap przed spotkanie oceniającym
    • Budowa harmonogramu oceny pracowników – kogo najpierw, kogo na końcu oceniać.
    • Wybranie właściwego momentu na spotkanie oceniające.
    • Do spotkanie przygotowują się obie strony – co każda z nich powinna wiedzieć przed spotkaniem.
    • Przygotowanie listy wskaźników behawioralnych będących przykładem na wystawienie danej oceny pracownikowi.
  • Motywacyjna funkcja rozmowy oceniającej
    • Ta rozmowa musi mieć cel i określone efekty- rodzaje celów, jakie może realizować rozmowa oceniająca.
    • Budowanie atmosfery sprzyjającej szczerej rozmowie.
    • Sposoby na prowadzenie rozmowy – modele toku rozmowy – od czego zacząć, czym kończyć.
    • Jak motywować do osiągania przez pracownika coraz lepszych efektów – podnoszenie efektywności realizacji zadań zawodowych pracownika.
    • Wyznaczanie celów rozwojowych pracownikowi – nie tylko awans może dać rozwój.
    • Ocena Kompetencji, Umiejętności, zadań zawodowych – to nie to samo, jak o tym mówić.
  • Trudne sytuacje w trakcie rozmów oceniających
    • Jak reagować na opór pracownika, kiedy nie zgadza się z oceną.
    • Zarządzanie emocjami kierownika i pracownika.
    • Wypracowywanie kompromisu- obie strony powinny wyjść zadowolone ze spotkania.
    • Jak rozmawiać z bardzo słabym pracownikiem, aby go nie demotywować.
    • Kiedy awans jest niemożliwy – jak motywować do rozwoju bardzo dobre osoby, dla których nie ma możliwości awansu na dzień dzisiejszy.
  • Informacja zwrotna dla przełożonego
    • Warto dowiedzieć się, co myśli o przełożonym pracownik- jak to zrobić?
    • Gdy pracownik milczy- jak nakłaniać go do rozmowy.
    • Jak reagować na zarzuty albo uwagi pracownika.
  • Podsumowanie spotkania oceniającego
    • Przypomnienie słabych i mocnych stron.
    • Nakreślenie planu pracy na okres między ocenami.
    • Wisienka na torcie – z czym chcesz, aby pracownik wyszedł ze spotkania.
CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia

Profil uczestników: Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników działów HR w firmach, osób bezpośrednio zaangażowanych w tworzenie polityki personalnej, managerów chcących kontrolować efektywność budżetów wydawanych na działania personalne oraz szefów firm i managerów myślących w kategoriach efektywności o wszelkich działaniach dotyczących personelu.

Program szkolenia
  • Controlling jako narzędzie do strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi:
    • Wyjaśnienie podstawowych pojęć: zasoby ludzkie, polityka personalna, kapitał ludzki, kapitał intelektualny, controlling personalny, etc.
    • Niematerialna wartość firmy(dyskusja z uczestnikami na temat niematerialnej wartości firmy na podstawie materiału źródłowego)
    • Zarządzanie zasobami ludzkimi a strategia firmy (mini wykład połączony z dyskusją z uczestnikami)
    • Controlling personalny – definicje i znaczenie miejsce i znaczenie w controllingu organizacyjnym (mini wykład)
  • Podstawowe jakościowe i ilościowe narzędzia wykorzystywane w planowaniu, monitorowaniu i korygowaniu procesu zarządzania personelem:
    • Wskaźniki wydajności pracowników na różnych stanowiskach (handlowe, administracyjne, produkcyjne…) - przykłady metod pomiaru (praca zespołowa na podstawie przypadków połączona z mini wykładem) - Szacowanie wskaźników w procesie rekrutacji (efektywność źródeł pozyskiwania Kandydatów- case study)
    • Rotacja, koszty outplacementu (mini wykład połączony z analizą przypadku w całej grupie)
    • Engineering- monitoring efektywności wykorzystania czasu pracy (Case study- analiza, wnioski)
  • Mierniki związane z rozwojem pracowników oraz pomiar satysfakcji pracowniczej:
    • Pomiar efektywności procesów szkoleniowych w organizacji (mini wykład i analiza przypadku)
    • Diagnozowanie luk kompetencyjnych i wzrostu kompetencji (ćwiczenie w grupach)
    • Oceny okresowe jako podstawa planowania rozwoju pracowników
    • Mierniki dla działań innowacyjnych (mini wykład)
    • Pomiar satysfakcji pracowniczej i jej znaczenie (analizowanie wyników badań i dyskusja na forum całej grupy)
    • KPI – wskaźniki i mierniki efektywności pracy pracowników (mini wykład oraz ćwiczenie w grupach)
  • Koszty i inwestycje:
    • Analiza motywacyjnej funkcji wynagrodzeń- (analiza różnych systemów premiowania)
    • Płaca zasadnicza i dodatkowe składniki wynagrodzenia- jak szafować składnikami wynagrodzenia
    • Zwrot nakładu z inwestycji – jak badać efekty wydanych pieniędzy (wskaźnik ROI)
CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zwiększenie skuteczności bezpośredniego zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach sprzedażowych. Szkolenie szczegółowo zajmuje się tematyką coachingu, jako procesu wspierania rozwoju handlowca w miejscu pracy. Podczas szkolenia menedżer sprzedaży poznaje i wzmacnia swoje umiejętności w zakresie zarządzania podległym zespołem. Wykorzystanie metody coachingu pozwala mu na podniesienie efektywności działania swoich podwładnych. Dzięki wykorzystywaniu technik coachingowych wypracowuje z podwładnym taki sposób realizacji celów jednostkowych aby przyczyniały się do pełnej realizacji strategicznych celów organizacji. Poprzez wykorzystanie charakterystycznych dla handlowca strategii uczenia i motywowania doprowadza do wzrostu jego skuteczności i powstrzymuje stan wypalenia zawodowego.

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową. Uczestnicy poddają analizie swoje dotychczasowe sposoby pracy z handlowcami, oceniają ich skuteczność i trenują umiejętności pełnienia roli coacha w oparciu o realne sytuacje zawodowe.

Po warsztatach Uczestnicy

  • Definiują swoje mocne strony i wykorzystują je podczas realizacji procesu coachingu
  • Prawidłowo budują relacje szef – podwładny oraz w atmosferze zaufania i współpracy realizują priorytety biznesowe
  • Wykorzystują techniki coachingu w codziennej pracy z handlowcami
  • Koncentrują się na rozwiązaniach, a nie na poszukiwaniu przyczyn problemów, promując rozwój nowych strategii myślenia i działania
  • Wydobywają atuty swoich podwładnych i wzmacniają ich mocne strony
  • Określają potrzeby rozwojowe handlowców i zaspokajają je przy wykorzystaniu efektywnych metod
CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia

Zdobycie przez Uczestników wiedzy i umiejętności niezbędnej do konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.

Program szkolenia
  • Wprowadzenie do zarządzania konfliktami
    • Definiowanie konfliktu
    • Określanie możliwych ról i strategii w sytuacjach konfliktowych
    • Rozróżnienie: potrzeby a stanowiska
    • Wprowadzenie do „koła konfliktu” jako podstawowego narzędzia zarządzania konfliktami
  • Typy konfliktów i sposoby zarządzania nimi
    • Konflikt interesów – rozpoznawanie i techniki rozwiązywania
    • Konflikt wartości – rozpoznawanie i postawy sprzyjające rozwiązaniu
    • Konflikt stanowisk – rozpoznawanie i techniki rozwiązywania
    • Konflikt danych – rozpoznawanie i postawy sprzyjające rozwiązaniu
  • Wypracowywanie indywidualnych planów działania