Wczytywanie...

Do prawidłowego działania tego serwisu wymagana jest akceptacja plików cookie. Pliki te wykorzystywane są tylko i wyłącznie w celach statystycznych. Twoja przeglądarka internetowa umożliwia wyłączenie obsługi tych plików.

Szkolenia

kompetencje biznesowe

CZAS TRWANIA: 2 dni
Zagadnienia i cele szkolenia
  • Rozpoczęcie pracy, poznanie specyfiki grupy oraz zbadanie jej potrzeb, wprowadzenie w tematykę zajęć warsztatowych.

    Moduł ten służy poznaniu uczestników zajęć, omówieniu oczekiwań i potrzeb szkoleniowych oraz zmotywowaniu ich do wydajnej pracy. Następuje wprowadzanie w tematykę zajęć oraz omówienie zasad pracy warsztatowej.

  • Wstęp do komunikacji: słuchanie – jak naprawdę słyszeć to, co inni mają do powiedzenia. Aktywne słuchanie w praktyce – narzędzia i metody.

    Moduł służy rozwijaniu umiejętności aktywnego słuchania, które jest podstawą komunikacji interpersonalnej. Uczestnicy zajęć uczą się odróżniać słuchanie od pseudosłuchania, stosować parafrazę i odzwierciedlenie emocjonalne, a także umiejętnie zadawać otwarte i zamknięte pytania. Doskonalą umiejętność jednoczesnego rozumienia zarówno uczuć rozmówcy jak i treści jego wypowiedzi.

  • Zasady komunikacji społecznej. Otwieranie się i nawiązywanie kontaktu. Dwanaście powszechnych pułapek komunikacyjnych – jak ich unikać.

    Moduł ten służy poznaniu i przyswojeniu najważniejszych zasad komunikacji społecznej i interpersonalnej. Szczególna uwaga będzie poświęcona zagadnieniom związanym z osiągnięciem optymalnego poziomu otwartości, który często nastręcza wielu problemów.

    Moduł ten, uczy jak je przezwyciężać. Staje się też okazją do poznania najczęstszych pułapek komunikacyjnych i nauki świadomego ich unikania.

  • Efektywna komunikacja i wyrażanie siebie– nauka tworzenia czytelnych, spójnych i skutecznych komunikatów. Komunikat od JA, komunikat od TY.

    Zagadnienia przekazywane w tej części są związane z rozwojem umiejętności tworzenia pełnych, spersonalizowanych komunikatów, które najłatwiej odczytać rozmówcy. W czasie trwania tego modułu uczestnicy szkolenia uczą się streszczania – wydawania pełnych i treściwych komunikatów, a także radzenia sobie z emocjami powstającymi w procesie komunikacji oraz przekazywania trudnych komunikatów.

  • Komunikacja niewerbalna - co mówią głos i ciało . Nauka świadomego rozumienia komunikatów niewerbalnych. Praca z ciałem. Praca z głosem.

    Ta część treningu uczy optymalnego wykorzystania ciała i głosu w komunikacji.

  • Komunikacja interpersonalna w codziennej pracy zawodowej i informacje zwrotne. Studium przypadków. Poznanie mocnych i słabych stron w komunikacji.

    Moduł ten służy przećwiczeniu codziennych sytuacji zawodowych związanych ze specyfiką pracy uczestników zajęć - w kontaktach z dostawcami zewnętrznymi oraz ze współpracownikami. Staje się też okazja do określenia mocnych i słabych stron każdego z uczestników, którzy przy wsparciu trenera udzielają sobie informacji zwrotnych dotyczących indywidualnego sposobu komunikowania się każdego z nich. Moduł ten służy przećwiczeniu codziennych sytuacji zawodowych związanych ze specyfiką pracy uczestników zajęć - w kontaktach z dostawcami zewnętrznymi oraz ze współpracownikami. Następuje podsumowanie treści poruszanych na szkoleniu.

Przedstawione zagadnienia szkoleniowe stanowią bazę do dalszych rozmów i modyfikacji. Ostateczny program szkolenia zawsze dopasowujemy do specyfiki pracy naszych klientów zgodnie z naszymi metodamy współpracy. Zapraszamy do kontaktu

Program szkolenia jest skierowany do osób, które w ramach swoich obowiązków zawodowych współpracują z osobami z działów finansowych i potrzebują rozumieć ich język z kategorii rachunkowości, finansów, księgowości i controllingu.

Cel szkolenia
  • dostarczenie praktycznej wiedzy finansowej, rachunkowości i controllingu.

Po szkoleniu uczestnik powinien mieć wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • Funkcjonowania controllingu w nowocześnie zarządzanym przedsiębiorstwie.
  • Instrumentów zarządzania finansami.
  • Wykorzystania informacji z rachunkowości na potrzeby podejmowania decyzji.
  • Analizowania rentowości firmy.
  • Badania i sterowania płynnością finansową.
  • Planowania finansowego i budżetowania kapitałów.

Zagadnienia szkolenia
  • Rola finansów we wspomaganiu zarządzania nowoczesną firmą – wprowadzenie Cel modułu: Wyjaśnienie podstawowych terminów i koncepcji z zakresu finansów i rachunkowości w przedsiębiorstwach, a także przedstawienie struktury sprawozdania finansowego.
    • Fundamentalne pojęcia dotyczące finansów i kosztów działalności – jak rozróżnić koszty stałe od zmiennych, pośrednie od bezpośrednich itp.
    • Rachunkowość finansowa i Księgowość a rachunkowość zarządcza i controlling – podstawowe różnice i konsekwencje praktyczne
    • Elementy sprawozdania finansowego – bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych
  • Analiza finansowa w controllingu i zarządzaniu finansami Cel modułu: przedstawienie najważniejszych wskaźników opisujących kondycję finansową firmy.
    • Analiza rentowności – jak zbadać zyskowność firmy w relacji do przychodów ze sprzedaży, zainwestowanych aktywów
    • Ocena rentowności kapitału
    • Analiza płynności – jak ocenić zdolność do regulowania zobowiązań w ujęciu statycznym i dynamicznym
    • Analiza efektywności gospodarowania majątkiem w firmie – jak ocenić gospodarowanie należnościami, zapasami oraz zobowiązaniami krótkoterminowymi
    • Analiza finansowania i zadłużenia – jak zbadać strukturę i zastosowanie kapitałów zaangażowanych w działalność firmy
  • Wykorzystanie informacji finansowych w zarządzaniu rentownością kapitału spółki Cel modułu: ukazanie podstawowych technik i narzędzi zarządzania finansami, rachunkowości zarządczej i controllingu.
    • Ocena rachunku wyników – jaki jest wpływ stosowanego systemu rachunku kosztów na wynik finansowy i rentowność firmy, jak można sterować wynikiem finansowym?
    • Analizy rentowości – ile należy sprzedawać, aby wyjść na swoje; ile sprzedawać, aby osiągnąć zakładany poziom zysku?
    • Badanie marginesów bezpieczeństwa – o ile można zmniejszyć sprzedaż, aby nie zbankrutować?
    • Wykorzystanie dźwigni operacyjnej i finansowej w controllingu – jak fluktuacje popytu wpływają na zysk i jak zmiany zysku oddziałują na rentowność kapitału własnego?
    • Wrażliwość progu rentowności – jak decyzje podejmowane w innych działach (np. produkcja, sprzedaż) wpływają na próg rentowności
  • Analiza inwestycji w zarządzaniu finansami Cel modułu: wyjaśnienie stosowanych w praktyce instrumentów oceny efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych.
    • Procedury budżetowania kapitałów – jaka jest sekwencja działań wykonywanych przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych
    • Zmiana wartości pieniądza w czasie – jak dyskontować przepływy pieniężne i doprowadzać je do porównywalności (wartość przyszła, wartość obecna, kapitalizacja, strumienie płatności)
    • Kryteria oceny projektów inwestycyjnych
    • Proste metody oceny projektów inwestycyjnych:
      • Księgowa stopa zwrotu ARR
      • Prosty okres zwrotu PP
    • Złożone metody oceny projektów inwestycyjnych:
      • Zdyskontowany okres zwrotu DPP,
      • Wartość bieżąca netto NPV,
      • Wewnętrzna stopa zwrotu IRR,
      • Indeks zyskowności PI,
    • Ryzyko w ocenie projektów inwestycyjnych
Metodyka

Interaktywny omówienie każdego zagadnienia dające niezbędną wiedzę do rozwiązania zadań i symulacji. Wspólne rozwiązywanie postawionych problemów z zakresu finansów, controllingu i rachunkowości. Liczne przykłady praktyczne, zadania, ćwiczenia, studia przypadków oraz symulacje decyzyjne.

Warsztat dostępny również w języku angielskim oraz w formule otwartej.

CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia

Przygotowanie uczestników do prowadzenia prezentacji w sposób profesjonalny, przekładający się na wyniki biznesowe.

Zagadnienia szkolenia
  • Autoprezentacja - budowanie i wykorzystanie wizerunku w kontaktach biznesowych
    • Analiza dotychczasowych nawyków autoprezentacyjnych każdego z uczestników.
    • Magia pierwszego wrażenia.
    • Jak ustrzec się niepożądanego Faux Pas podczas spotkań biznesowych?
    • Etykieta w procesie prezentacji.
  • Kanały odbioru informacji.
    • Funkcje komunikacji niewerbalnej.
    • Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych, jako podstawa budowania wiarygodności.
    • Jak dostosować styl komunikacji do stylu rozmówcy?
    • Burzenie barier komunikacyjnych podczas prowadzenia prezentacji.
  • Sposoby efektywnej prezentacji produktu.
    • Sprzedaż poprzez zaspokajanie potrzeb klienta.
    • Motywy zachowań klientów.
    • Zalety a korzyści.
    • Język korzyści.
  • Umiejętność dostosowania swojego stylu komunikacji podczas prezentacji do różnych typów osobowości. Potrzeby różnych typów klientów (potrzeby merytoryczne, psychologiczne).
    • Ocena typu klienta.
  • Umiejętność przygotowania profesjonalnej prezentacji multimedialnej PowerPoint.
  • Sposoby radzenia sobie z tremą i lękiem przed prezentacjami i wystąpieniami biznesowymi.
    • Radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas prezentacji (w tym z „trudnym” odbiorcą).
  • Analiza i ocena zachowania uczestników podczas nagranych prezentacji – warsztaty

Przedstawione zagadnienia szkoleniowe stanowią bazę do dalszych rozmów i modyfikacji. Ostateczny program szkolenia zawsze dopasowujemy do specyfiki pracy naszych klientów zgodnie z naszymi metodamy współpracy. Zapraszamy do kontaktu

CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia
  • Zwiększenie pewności siebie poprzez asertywne myślenie otwarte prezentowanie swoich racji w biznesie.
  • Zwiększenie zdolności bardziej zrozumiałego prezentowania swoich opinii.
  • Zwiększenie zdolności bardziej efektywnej komunikacji w pracy.
  • Uświadomienie roli mechanizmów psychologicznych wykorzystywanych w pracy
  • Rozwijanie umiejętności stosowania praw psychicznych, przy pomocy, których można wpływać na własne myśli, zwiększając znacząco swoje sukcesy zawodowe
  • Rozwijanie umiejętności obrony własnych praw, realizacji celów i potrzeb, szczerego wyrażania uczuć i myśli przy jednoczesnym szanowaniu praw i zachowaniu szacunku dla innych ludzi.
  • Poprawa umiejętności radzenia sobie z agresją i manipulacją w pracy.
Program szkolenia
  • Wstep do pojęcia asertywności w biznesie.
    • Rozumienie potrzeb innych i ich granic psychologicznych.
    • Korzystanie ze swoich praw i respektowanie prawa innych ludzi.
    • Obrona swoich praw.
    • Asertywność sposobem na radzenie sobie z: presją, manipulacją, krytyką
    • Sposoby asertywnego reagowania na różne formy krytyki i ataku.
    • Sposoby radzenia sobie z negatywnymi opiniami.
  • Rozwijanie zachowań asertywnych.
    • Podstawowe style komunikowania się: agresywny, uległy, asertywny.
    • Wyrażanie osobistych opinii i przekonań.
    • Wyrażanie uczuć i emocji
    • Artykułowanie swoich potrzeb
    • Asertywne przyjmowanie ocen i oczekiwań.
  • Techniki asertywności –ćwiczenia
    • Asertywna odmowa
  • Zamiana oceny na opinię
    • Technika „zdartej płyty” (odmawianie, egzekwowanie praw i wyrażanie życzeń)
    • Radzenie sobie z krytyką - demaskowanie aluzji, uprzedzanie krytyki itd.
  • Techniki efektywnej komunikacji w biznesie
    • Komunikacja jasna, zrozumiała i asertywna.
    • Umiejętności aktywnego słuchania.
    • Sztuka stawiania skutecznych pytań.
  • Rozpoznawanie stylów komunikacji w zachowaniach.
    • Umiejętność dostosowania swojego stylu komunikacji do różnych typów osobowości PEKA.
    • Bariery występujące w komunikacji i sposoby ich usunięcia.
  • Asertywne komunikowanie się w sytuacjach trudnych
    • Najważniejsze zasady asertywnej komunikacji w sytuacjach konfliktowych.
    • Metody rozwiązywania konfliktów w pracy.
    • Umiejętność prowadzenia dyskusji.
    • Budowanie atmosfery sprzyjającej akceptacji naszych propozycji.
    • Rozróżnianie informacji od interpretacji oraz zachowań od intencji.
  • Asertywność a stres w biznesie
    • Stres jako nieodłączny czynnik towarzyszący naszym emocjom
    • Wykorzystanie dobrych stron stresu w pracy
  • Praktyczne Przećwiczenie Poznanych Technik.
    • Odgrywanie przez uczestników scenek.
    • Obserwacja i analiza najważniejszych elementów odgrywanych scenek
    • Poznanie zasad udzielenia konstruktywnych informacji zwrotnych.
    • Feedback – analiza mocnych stron każdego uczestnika oraz wskazanie elementów wymagających poprawy.
CZAS TRWANIA: 1 dzień
Cel szkolenia

Celem treningu jest nabycie umiejętności stosowania w miejscu pracy i poza nią. Są to łatwe, a także skuteczne metody i techniki utrzymywania się w dobrej kondycji psychicznej i fizycznej oraz umiejętności reagowania w stresie. Ponadto uczestnicy poszerzą swoją samoświadomość i zmienią własne nastawienie do sytuacji trudnych, z problemu na cel.

Program szkolenia
  • Natura stresu.
    • Stres i wypalenie zawodowe – mechanizmy powstawania.
    • Czynniki stresogenne w życiu codziennym i w pracy.
    • Podatność na stres i przebieg reakcji stresowej w organizmie człowieka.
    • Poszukiwanie indywidualnych źródeł stresu (autorefleksja i test na wzór zachowania, interpretacja i omówienie wyników testu).
    • Negatywne konsekwencje stresu w sferze fizjologicznej, emocjonalnej, behawioralnej, intelektualnej. Jak przejawia się mój stres?
    • Stres – przyjaciel czy wróg.
  • Radzenie sobie ze stresem – trening.
    • Własne myślenie a stres – sposoby przezwyciężania błędów myślowych.
    • Strategie radzenia sobie ze stresem – odreagowywanie napięcia, regeneracja, relaksacja, trening autogenny, wizualizacja, oddychanie.
    • Motywacja do podejmowania działań i wyzwań oraz gotowości do zmierzania się z sytuacjami trudnymi.
  • Stres w pracy.
    • Czynniki stresogenne w organizacji – ich źródła i konsekwencje oraz wypracowanie sposobów zaradczych.
  • Własne zasoby w radzeniu sobie ze stresem.
    • Autodiagnoza poczucia koherencji.
    • Autoprezentacja, czyli postawa budowana na poczuciu własnej wartości.
    • Poszukiwanie i wzmacnianie źródeł wewnętrznego poczucia oparcia w sobie. Zwiększanie satysfakcji z własnego życia.
    • Zasada równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym. Zwiększenie troski i szacunku do siebie.
CZAS TRWANIA: 1 dzień
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności twórczego myślenia pracowników zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Uczestnicy, poprzez udział w ćwiczeniach praktycznych, przyjrzą się barierom na drodze do kreatywnego myślenia i działania, jakie pojawiają się w nich samych oraz w grupie, w której pracują. Ponadto będą doświadczali nowych zachowania oraz nauczą się, w jaki sposób zapewnić optymalne warunki, pobudzające proces twórczy. Na skutek odbytego szkolenia pracownicy rozwiną umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów, konfliktów oraz tzw. impasu twórczego w pracy.

Program szkolenia
  • Działanie i właściwości ludzkiego umysłu.
    • Funkcje półkul mózgowych w procesie przetwarzania informacji i rozwiązywania problemów.
    • Ćwiczenia koordynujące i stymulujące pracę obu półkul mózgowych.
  • Kreatywne myślenie.
    • Rodzaje myślenia a twórczość.
    • Problem informacyjny, innowacyjny i decyzyjny w procesie twórczego myślenia.
    • Inteligencja kreatywna.
    • Mapa kompetencji, które rozwijamy ćwicząc kreatywne myślenie.
    • Zasady myślenia twórczego.
    • Korzyści wynikające z myślenia kreatywnego.
  • Inspirujący ludzie.
    • Cechy ludzi kreatywnych.
    • Sposoby myślenia ludzi kreatywnych i wynalazców.
    • Przywoływanie inspirujących autorytetów, wzmacniających przekonanie o sile kreatywnego umysłu.
  • Środowisko sprzyjające kreatywnemu myśleniu. Czynniki wewnętrzne:
    • Własne nastawienie do nowości i zmiany;
    • Identyfikacja przyczyn ograniczeń w myśleniu kreatywnym;
    • Wpływ własnych przekonań na proces kreacji – pokonywanie barier na drodze do kreatywnego myślenia, np. wewnętrznego krytyka i cenzora oraz przedwczesnego kończenia procesu twórczego;
    • Rozwijanie twórczej samooceny - budowanie monologu wewnętrznego wspierającego kreację;
    • Projektowanie przyszłości - planowanie strategiczne.
    Czynniki zewnętrzne:
    • Blokady i przeszkody w pracy grupowej;
    • Identyfikacja czynników wpływających na efektywność pracy zespołowej, wspomagające wejście w stan kreacji;
    • Tworzenie mechanizmów kreatywnego myślenia w zespole.
  • Indywidualne i grupowe narzędzia i techniki pobudzające i porządkujące proces kreatywnego rozwiązywania zadań – trening.
    • SCAMPER.
    • Brainstorming (Burza mózgów).
    • Sześć Kapeluszy Myślowych E. de Bono.
    • Trzy Pokoje W. Disney'a.
    • Mindmapping (Mapy myśli).
    • Metaplan.
    • Odwracanie.
  • Odprężony, ale czujny stan – techniki zwiększające efektywność pracy mózgu.
    • Aksamitne spokojne oddychanie.
    • Strumień obrazów.
    • Budowanie metafor.
    • Myślenie przez analogię.
  • Zwiększanie wydajności energetycznej w pracy nad kreatywnym myśleniem.
    • Zasady utrzymania świeżego spojrzenia na otaczający świat.
CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia
  • Poznanie zasad skutecznego planowania czasu i racjonalnego określania priorytetów;
  • Trening umiejętności budowania harmonogramu działania (dzień, tydzień, miesiąc, rok - planowanie realizacji przedsięwzięć)
  • Poznanie narzędzi wspomagających właściwie organizowanie pracy i nauka ich stosowania w praktyce;
  • Diagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy własnej i wykorzystania czasu;
  • Trening umiejętności sprawnego przeprowadzania spotkań i/lub zebrań zawodowych;
Program szkolenia
Dzień 1
  • Rozpoczęcie pracy, wprowadzenie w tematykę zajęć.
    • Określanie potrzeb i celów uczestników szkolenia.
    • Definicja czasu.
    • Złodzieje czasu.

    Moduł ten służy określeniu kierunków wspólnej pracy, a także lepszemu poznaniu problemów grupy. Uczestnicy zajęć tworzą indywidualne definicje czasu, co pozwala im na głębsze zrozumienie i zoptymalizowanie własnego stylu pracy. Grupa wspólnie określa ”złodziei czasu”.

  • Ja i mój czas - proces skutecznego wyznaczania celów i priorytetów
    • Analiza własnych działań w kontekście czasu.
    • Główne sposoby wyznaczania celów i priorytetów - reguła Pareto, metoda Eisenhowera, reguła ABC, cele długo i krótko terminowe.

    W trakcie tego modułu uczestnicy uczą się definiować cele - poznają zasady poprawnego formułowania celu, a także narzędzia do wyznaczania celów krótkoterminowych i perspektywicznych. Mają też okazję do analizy własnych działań w kontekście dnia, tygodnia, miesiąca i roku. Uczą się tez trzech głównych sposobów zarządzania czasem.

  • Zarządzanie sobą w czasie - czas zewnętrzny i czas wewnętrzny.
    • Określanie szczytu indywidualnej aktywności dobowej.
    • Planowanie zadań z uwzględnieniem indywidualnego rytmu dobowego.

    Poprzez analizę swoich osiągnięć uczestnicy uczą się identyfikowania własnego rytmu dobowego, co w przeszłości przełoży się na poprawę efektywności ich pracy. Identyfikują najlepszy czas na załatwianie bieżących spraw( czas zewnętrzny), określają też najbardziej odpowiednie dla siebie godziny przeznaczone pracy intelektualnej oraz „relacyjnej” - wymagającą współpracy z innymi.

  • Planowanie czasu pracy. Część I
    • Narzędzia i techniki do efektywnego planowania zadań i czasu.
    • Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
    • Techniki skutecznej regeneracji i efektywnego odpoczynku.

    W oparciu o przykłady ze swojej codziennej pracy uczestnicy zajęć poznają paletę narzędzi służących do planowania czasu pracy i uczą się stosować je w praktyce.

    Grupa poznaje też techniki aktywnego odpoczynku i uczy się planować czas potrzebny na efektywną regenerację sił.

Dzień 2
  • Planowanie czasu pracy. Część II
    • Narzędzia i techniki do efektywnego planowania zadań i czasu.
    • Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy.
    • Techniki skutecznej regeneracji i efektywnego odpoczynku.

    Kontynuacja modułu z poprzedniego dnia.

  • Prowadzenie spotkań a oszczędność czasu. Najczęstsze błędy, które przeszkadzają zarządzać czasem.
    • Tworzenie harmonogramów spotkania.
    • Moderowanie spotkań, techniki prowadzenia spotkań tematycznych i organizacyjnych.
    • Identyfikacja błędów w zarządzaniu czasem, sposoby zapobiegania błędom.

    W czasie tego modułu uczestnicy zajęć uczą się skutecznego prowadzenia spotkań, ponieważ są one strategicznym elementem współpracy z innymi ludźmi ( klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi). Efektywna współpraca i komunikacja pozwalają bowiem na znaczącą oszczędność czasu.

  • Skuteczne delegowanie zadań/Asertywność

    W zależność od składu i specyfiki pracy grupy warto dostosować ten moduł do jej indywidualnych potrzeb. W przypadku uczestników należących do kadry kierowniczej średniego lub wyższego szczebla bardziej przydatny będzie moduł związany z delegowaniem zadań, natomiast w przypadku grupy składającej się ze specjalistów, moduł dotyczący asertywności. Moduły te mają następujący przebieg:

    Skuteczne delegowanie zadań:
    • Korzyści z delegowania zadań, techniki delegowania.
    • Przyczyny niedelegowania.
    • Problemy z delegowaniem i sposoby ich rozwiązywania.
    Asertywność:
    • Definicja asertywnej postawy.
    • Asertywna komunikacja w praktyce.
  • Techniki zwiększające motywację do wprowadzania zmian w zakresie zarządzania sobą w czasie. Podsumowanie zajęć.
    • Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna
    • Identyfikacja źródeł własnej motywacji.
    • Podsumowanie materiału.
    • Pytania i odpowiedzi.

    W czasie tego modułu uczestnicy zajęć mają okazję do lepszego zrozumienia źródeł własnej motywacji, a także poznania technik, które pomagają tę motywację zwiększyć. Czas na podsumowanie szkolenia, a także udzielenia odpowiedzi na pytania uczestników.

CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia

Poznanie katalogu wskazówek wspierających kształtowanie wizerunku profesjonalnego handlowca (sprzyjających budowaniu pozytywnego wrażenia w kontakcie z Klientem). Uczestnicy pogłębią wiedzę na temat znaczenia komunikacji werbalnej, niewerbalnej w sprzedaży bezpośredniej.

Elementy warsztatowe szkolenia obejmą również identyfikację naturalnych, indywidualnych atutów komunikacyjnych i wizerunkowych oraz umiejętne ich kształtowanie.

Program szkolenia
Dzień 1
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna jako elementy wspierające wizerunek
    • Wykorzystanie naturalnych predyspozycji w zakresie komunikacji niewerbalnej i werbalnej
    • Kontrola nad pozą, gestem, mimiką, spojrzeniem, głosem
    • Zwiększanie perswazyjności języka sprzedaży
  • Znaczenie komunikacji wizualnej w sprzedaży
    • Psychologia zmysłów – na co zwracamy uwagę?
    • Wizerunek jako składnik procesu komunikacji społecznej.
  • Praca z kamerą
    • Mini prezentacje uczestników z naciskiem na poszczególne aspekty komunikacji niewerbalnej i werbalnej
  • Tabu w komunikacji niewerbalnej i werbalnej
    • Elementy zachowania, których należy się wystrzegać
    • Dysfunkcjonalne elementy języka
    • Dopasowywanie profilu komunikacji niewerbalnej i werbalnej do zachowań klienta
Dzień 2
  • Psychologiczne znaczenie optymalnego wizerunku formalnego
    • wizerunek formalny: więzienie dla osobowości czy pomoc w osiąganiu zawodowego celu?
    • marketing wizerunku – profesjonalny image biznesowy sposobem na budowanie marki własnego ‘ja”
  • Wizerunek biznesowy
    • etykieta w zakresie doboru stroju służbowego
    • pułapka dodatków – jak żonglować drobnymi elementami stroju, by podbić nasz profesjonalizm?
  • Tworzenie indywidualnego stylu w biznesie
    • psychologia koloru, czyli dlaczego w brązowym garniturze nie odniesiemy sukcesu finansowego?
    • trendy a styl w biznesie – czy bycie profesjonalnym da się połączyć z chęcią bycia modnym?
  • Wizaż i domykanie wizerunku
    • makijaż biznesowy
    • tuszowanie efektów przepracowania makijażem
    • profesjonalna fryzura elementem profesjonalnego wizerunku