CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z technikami ułatwiającymi prowadzenie trudnych rozmów z klientami, a także umacnianie wizerunku konsultanta, jako przyjaznego i kompetentnego doradcy, dbającego o jak najlepsze relacje z klientem. Dodatkowym celem szkolenia jest wzrost motywacji do pracy oraz wykonywanych obowiązków oraz rozwój kompetencji dotyczących obsługi klienta.
Program szkolenia
- Automotywacja i inteligencja emocjonalna w kontakcie z klientami.
- Rola pozytywnego nastawienia w budowaniu relacji z klientami.
- Pozytywne myślenie a budowanie relacji z klientami.
- Usuwanie barier na drodze do sukcesu.
- Samoocena i jej wpływ na sukces zawodowy.
- Świadomość własnych możliwości i ograniczeń.
- Przekonania mobilizujące i motywujące do podnoszenia profesjonalizmu w obsłudze klienta.
- Zamiana przeszkadzających nawyków.
- Trening mentalno – wyobrażeniowy sposobem na sukces w życiu zawodowych i prywatnym.
- Radzenie sobie z silnymi negatywnymi emocjami podczas rozmowy z klientem.
- Skuteczne sposoby radzenia sobie z „trudnym” klientem.
- Model reagowania na emocje klienta.
- Sposoby radzenia sobie z reklamacjami.
- Sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami klientów.
- Techniki obrony przed presją i manipulacją.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z krytyką.
- Asertywność w kontakcie z klientami.
- Asertywność a zachowania agresywne i uległe.
- Diagnoza własnych zachowań na skali uległość – asertywność – agresja.
- Techniki pracy z trudnym klientem wykorzystujące asertywność.
- Komunikat Ja.
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych w sposób wzmacniający pozytywne relacje.
- Wyrażanie osobistych opinii i przekonań.
- Umiejętność odmawiania w sposób konstruktywny.
- Sytuacje konfliktowe w kontakcie z klientem
- Wspólna wizja i cele.
- Przekształcanie trudnej sytuacji w okazję.
- Rola emocji w konflikcie - emocje, jako komunikat.
- Metody rozwiązania konfliktów.
- Stres a kontakt z klientami.
- Techniki radzenia sobie ze stresem przy stanowisku pracy, podczas rozmowy z klientem.
- Komunikacja, jako główne i podstawowe narzędzie do budowania relacji z klientami.
- Zasady udzielania informacji zwrotnej.
- Zasady skutecznej komunikacji i bariery komunikacyjne w relacjach z klientami.
- Komunikacja a typologia osobowości klientów – umiejętność dostosowania się do różnych typów osobowości.
- Potrzeby różnych typów klientów (potrzeby merytoryczne, psychologiczne).
- Sposoby reagowania na emocje klienta.
- Język korzyści.