Wczytywanie...

Do prawidłowego działania tego serwisu wymagana jest akceptacja plików cookie. Pliki te wykorzystywane są tylko i wyłącznie w celach statystycznych. Twoja przeglądarka internetowa umożliwia wyłączenie obsługi tych plików.

Szkolenia

obsługa klienta

CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia
  • poznanie skutecznych sposobów na automotywację i pozytywne myślenie;
  • poznanie zasad asertywnej komunikacji;
  • trening umiejętności efektywnej komunikacji;
  • prezentacja uwarunkowań skutecznej współpracy;
  • trening rozwiązywania sytuacji trudnych – konfliktów;
  • poznanie zasad przekazywania komunikatów by zostały zrozumiane i wykonane.
Program szkolenia
  • Rola pozytywnego nastawienia i automotywacji w komunikacji z klientem.
    • Stereotypy w komunikacji interpersonalnej podczas obsługi klienta.
    • Nastawienie, nawyki, przekonania a praca i porozumiewanie się z innymi.
    • Samoocena i jej wpływ na sukces zawodowy.
    • Świadomość własnych możliwości i ograniczeń.
    • Poprawny monolog wewnętrzny: potrzeby, normy i decyzje.
    • Rola automotywacji w kontakcie z klientem.
  • Budowanie efektywnego zespołu - techniki efektywnej komunikacji w zespole.
    • Identyfikacja barier występujących w komunikacji międzyludzkiej i sposoby ich eliminacji.
    • Techniki poprawiające porozumiewanie się w grupie.
    • Sztuka stawiania skutecznych pytań.
  • Komunikacja, jako narzędzie do osiągania celów swoich i zespołu.
    • Rola aktywnego słuchania.
    • Zasady udzielania informacji zwrotnej.
    • Style komunikowania się - typologia PEKA.
  • Mowa ciała a komunikacja interpersonalna w kontakcie z klientami
    • Komunikacja niewerbalna a pierwsze wrażenie.
    • Proksemika w kontaktach z klientami.
    • Rola intonacji, głosu, mimiki, kontaktu wzrokowego.
    • Usunięcie niekorzystnych gestów.
  • Rozwijanie zachowań asertywnych podczas obsługi klienta
    • Podstawowe style komunikowania się: agresywny, uległy, asertywny.
    • Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych w sposób wzmacniający pozytywne relacje.
    • Artykułowanie swoich potrzeb a wyrażanie uczuć i emocji - Komunikat „ja”.
    • Asertywne przyjmowanie ocen i oczekiwań.
    • Konstruktywna krytyka.
    • Umiejętność odmawiania.
    • Radzenie sobie z obiekcjami klientów.
  • Konflikt, jako wartość w relacji z klientem?
    • Podejście do konfliktu a wspólna wizja i cele.
    • Budowanie zaufania i współpracy w grupie.
    • Rola emocji w konflikcie - emocje, jako komunikat.
    • Metody rozwiązania konfliktów w zespole i z klientami.
CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z technikami ułatwiającymi prowadzenie trudnych rozmów z klientami, a także umacnianie wizerunku konsultanta, jako przyjaznego i kompetentnego doradcy, dbającego o jak najlepsze relacje z klientem. Dodatkowym celem szkolenia jest wzrost motywacji do pracy oraz wykonywanych obowiązków oraz rozwój kompetencji dotyczących obsługi klienta.

Program szkolenia
  • Automotywacja i inteligencja emocjonalna w kontakcie z klientami.
    • Rola pozytywnego nastawienia w budowaniu relacji z klientami.
    • Pozytywne myślenie a budowanie relacji z klientami.
    • Usuwanie barier na drodze do sukcesu.
    • Samoocena i jej wpływ na sukces zawodowy.
    • Świadomość własnych możliwości i ograniczeń.
    • Przekonania mobilizujące i motywujące do podnoszenia profesjonalizmu w obsłudze klienta.
    • Zamiana przeszkadzających nawyków.
    • Trening mentalno – wyobrażeniowy sposobem na sukces w życiu zawodowych i prywatnym.
  • Radzenie sobie z silnymi negatywnymi emocjami podczas rozmowy z klientem.
    • Skuteczne sposoby radzenia sobie z „trudnym” klientem.
    • Model reagowania na emocje klienta.
    • Sposoby radzenia sobie z reklamacjami.
    • Sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami klientów.
    • Techniki obrony przed presją i manipulacją.
    • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z krytyką.
  • Asertywność w kontakcie z klientami.
    • Asertywność a zachowania agresywne i uległe.
    • Diagnoza własnych zachowań na skali uległość – asertywność – agresja.
    • Techniki pracy z trudnym klientem wykorzystujące asertywność.
    • Komunikat Ja.
    • Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych w sposób wzmacniający pozytywne relacje.
    • Wyrażanie osobistych opinii i przekonań.
    • Umiejętność odmawiania w sposób konstruktywny.
  • Sytuacje konfliktowe w kontakcie z klientem
    • Wspólna wizja i cele.
    • Przekształcanie trudnej sytuacji w okazję.
    • Rola emocji w konflikcie - emocje, jako komunikat.
    • Metody rozwiązania konfliktów.
    • Stres a kontakt z klientami.
    • Techniki radzenia sobie ze stresem przy stanowisku pracy, podczas rozmowy z klientem.
  • Komunikacja, jako główne i podstawowe narzędzie do budowania relacji z klientami.
    • Zasady udzielania informacji zwrotnej.
    • Zasady skutecznej komunikacji i bariery komunikacyjne w relacjach z klientami.
    • Komunikacja a typologia osobowości klientów – umiejętność dostosowania się do różnych typów osobowości.
    • Potrzeby różnych typów klientów (potrzeby merytoryczne, psychologiczne).
    • Sposoby reagowania na emocje klienta.
    • Język korzyści.
CZAS TRWANIA: 1 dzień
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z technikami ułatwiającymi prowadzenie trudnych rozmów telefonicznych, przyjmowania i odpowiadania na reklamacje telefoniczne, a także umacnianie wizerunku Konsultanta jako przyjaznego i kompetentnego doradcy, dbającego o jak najlepsze relacje z Klientem.

Program szkolenia
  • Inteligencja emocjonalna
    • Umiejętność rozpoznawania i kierowania emocjami własnymi i Klienta jako podstawa pracy z trudnym Klientem
    • Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej – diagnoza
  • Asertywność.
    • Komunikat „ja” - plusy komunikowania się ujawniającego „ja”; formuła komunikatu „ja”.
    • Diagnoza własnych zachowań na skali uległość – asertywność – agresja.
    • Asertywność a zachowania agresywne i uległe.
    • Techniki pracy z klientem trudnym wykorzystujące asertywność.
  • Trudny Klienta, trudna sprawa.
    • Negatyw i pozytyw – co wybierasz?
    • Osłabiacze i ich rola w kontakcie z Klientem.
    • Co jeśli sprawy nie da się rozwiązać/załatwić? – 6 kroków prawidłowej odmowy.
    • Typologia Klienta.
  • Dopasowanie sposobu obsługi do typu Klienta.
  • Telefoniczne reklamacje i roszczenia Klientów – jak sobie z nimi poradzić?
    • Prawidłowy sposób przyjmowania reklamacji kluczem do sukcesu w trudnej, reklamacyjnej rozmowie.
    • Rodzaje reklamacji i zastrzeżeń zgłaszanych przez Klientów.
    • Sposoby reagowania na reklamacje, roszczenia i obiekcje Klienta.
    • Technika „DRĄŻENIE”.
    • Technika „X, ale Y”.
CZAS TRWANIA: 1 dzień
Cel szkolenia
  • Przećwiczenie i analiza najważniejszych zasad prowadzenia rozmów telefonicznych.
  • Wykształcenie nawyku przejmowania inicjatywy w telefonicznej obsłudze klienta.
  • Pokazanie uczestnikom mocnych stron i obszarów, które należy udoskonalać.
  • Doskonalenie umiejętności wykorzystania efektywnych narzędzi komunikacji telefonicznej.
  • Identyfikacja potrzeb klienta i zaprezentowanie odpowiednich do nich korzyści.
  • Wypracowanie nawyku radzenia sobie podczas komunikacji z trudnym klientem.
  • Budowanie relacji z klientami – obsługa posprzedażowa.
Program szkolenia
  • Automotywacja i inteligencja emocjonalna w pracy.
    • Kształtowanie postawy sukcesu i pozytywnego nastawienia do pracy.
    • Parametry poprawnie wyznaczonych celów – efektywne realizowanie swoich zadań w pracy.
    • Egzekwowanie rezultatów zleconych działań.
    • Przeknania mobilizujące i motywujące do podnoszenia profesjonalizmu w obsłudze klienta.
  • Prowadzenie rozmów telefonicznych.
    • Podstawowe zasady profesjonalnej obsługi klienta przez telefon.
    • Scenariusz rozmowy telefonicznej.
    • Budowanie długotrwałych relacji z rozmówcą – obsługa posprzedażowa.
  • Zasady komunikacji telefonicznej.
    • Umiejętności prowadzenia rozmów: rola i rodzaje pytań.
    • Sztuka stawiania skutecznych pytań.
    • Trening umiejętności aktywnego słuchania.
    • Zakłócenia i bariery w rozmowach telefonicznych.
    • Głos i jego rola w komunikacji telefonicznej.
    • Pierwsze wrażenie przez telefon, ćwiczenie intonacji głosu i tempa mówienia.
  • Rozpoznawanie stylów zachowań.
    • Umiejętność dostosowania swojego stylu do różnych
    • typów osobowości.
    • Omówienie typologii PEKA.
  • Efektywna prezentacja produktu przez telefon.
    • Sprzedaż poprzez zaspokajanie potrzeb klienta.
    • Prezentacja produktu.
    • Mówienie „językiem korzyści”.
    • Typowe pytania twoich klientów
    • Profesjonalne reagowanie na ich wątpliwości.
  • Komunikacja z „trudnym klientem”.
    • Skuteczne sposoby radzenia sobie z „trudnym” klientem.
    • Model reagowania na emocje klienta.
    • Sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniami klientów.
    • Techniki obrony przed presją i manipulacją, rozwijanie umiejętności radzenia sobie z krytyką.
  • Utrwalanie i doskonalenie umiejętności nabytych w trakcie treningu.
    • Przeprowadzenie próbnej rozmowy telefonicznej przez każdego uczestnika.
    • Obserwacja i analiza najważniejszych elementów rozmowy.
    • Poznanie zasad udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych.
    • Feedback – analiza mocnych stron każdego uczestnika oraz wskazanie elementów wymagających poprawy.
CZAS TRWANIA: 3 dni
Cel szkolenia
  • Wzrost zaangażowania w pracy z klientami.
  • Wzrost samomotywacji uczestników.
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych w relacjach z klientami.
  • Rozwój umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych w kontaktach z klientem.
  • Praca nad pobudzaniem własnego potencjału oraz rozwijanie kreatywności. Przećwiczenie jak wykorzystywać powyższe w relacjach z klientem.
Program szkolenia
Dzień 1
  • „Gorączka złota” – kilkugodzinna gra integracyjna polegająca na poszukiwaniu złota i rywalizacji drużyn w terenie.
  • Wspólne omówienie zabawy
  • Czynniki wspomagające i utrudniające osiągnięcie celu – złota.
    • Wysoki poziom energii fizycznej.
    • Entuzjazm i zaangażowanie.
    • Emocjonalne de motywatory.
    • Samoświadomość.
    • Tworzenie poczucia własnej wartości.
    • Obraz samego siebie i sukces – samokoncept.
    • Poprawny monolog wewnętrzny: potrzeby, normy i decyzje.
    • Siła wizji i wielkość celów.
    • Decyzje i wyznaczanie celów.
    • Parametry poprawnie wyznaczonych celów.
  • Zaangażowanie, samoświadomość i umiejętność wyznaczania sobie celów a kontakt z klientem.
Dzień 2
  • Wspólne oglądanie filmu.
  • Refleksje uczestników oraz podsumowanie trenera.
    • Wpływ monologu wewnętrznego na automotywację – nawyki i przekonania.
    • Zamiana przeszkadzających nawyków.
    • Przekonania mobilizujące i motywujące do podnoszenia profesjonalizmu.
    • Usuwanie barier na drodze do sukcesu.
    • Wzmacnianie emocji budujących automotywacji.
    • Trening mentalno – wyobrażeniowy sposobem na sukces w życiu zawodowych i prywatnym.
  • Czynniki wspomagające i utrudniające osiągnięcie celu – złota c.d.
    • Komunikacja jako narzędzie do osiągania celów swoich i zespołu.
    • Analiza transakcyjna w komunikacji - co mogę zrobić, aby efektywniej komunikować się z innymi.
    • Zasady skutecznej komunikacji i bariery międzyludzkie.
    • Aktywne słuchanie.
    • Zasady udzielania informacji zwrotnej.
    • Typologia PEKA.
    • Rola komunikacji w kontakcie z klientami.
  • Czynniki wspomagające i utrudniające osiągnięcie celu – złota c.d. Wpływ emocji i stresu.
    • Analiza i wykorzystywanie negatywnych emocji, jako sygnałów do dokonywania zmian i skuteczniejszego działania na polu zawodowym.
    • Rutyna i nuda, jako silne motywatory i sposoby ich przezwyciężania.
    • Sposoby relaksacji.
    • Sposoby wpływu na zmianę naszych emocji i zdobycie kontroli nad własnym życiem.
    • Dostrajanie się do emocji innych.
Dzień 3
  • Czynniki wspomagające i utrudniające osiągnięcie celu złota c.d. Konstruktywne rozwiązywanie sytuacji trudnych.
    • Zadawanie dobrych pytań.
    • Pobudzanie własnego potencjału.
    • Metody generowania nowych pomysłów.
    • Techniki twórczego myślenia.
    • Metody przygotowujące do twórczego rozwiązywania sytuacji trudnych.
    • Warunki kreatywnej pracy a kontakt z klientem.
  • Podsumowanie szkolenia