Wczytywanie...

Do prawidłowego działania tego serwisu wymagana jest akceptacja plików cookie. Pliki te wykorzystywane są tylko i wyłącznie w celach statystycznych. Twoja przeglądarka internetowa umożliwia wyłączenie obsługi tych plików.

Szkolenia

sprzedaż i negocjacje

CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu powiązanie podstawowych narzędzi NLP z klasycznym podejściem do negocjacji biznesowych w wymiarze komunikacji niewerbalnej, werbalnej. Uczestnicy otrzymują narzędzia, których swobodne używanie pozwala negocjować swobodniej i efektywniej.

Program szkolenia
Dzień 1
  • Podstawowe reguły rządzące negocjacjami.
    • Negocjacje, jako odmiana sytuacji komunikacyjnej.
    • Istota procesu negocjacji. Typy oraz fazy negocjacji.
    • Określanie celu i zakresu negocjacji.
    • Definiowanie optymalnego wyniku.
  • Uwarunkowania perswazji w negocjacjach.
    • Psychologiczne reguły oddziaływania na postawy i zachowania.
    • Zmiana postaw i zachowań a ich utrwalanie.
    • Emocjonalne i rozumowe kryteria podejmowania decyzji.
    • Oddziaływanie bezpośrednie i dalekosiężne.
  • Niewerbalne dopasowywanie w sytuacji negocjacyjnej.
    • Gospodarowanie przestrzenią (w skali makro i mikro).
    • Rola przyjmowanej pozy.
    • Znaki mimiczne i gestykulacyjne.
    • Niepożądane komunikaty niewerbalne.
  • Symulacje rozmów – analiza komunikacji niewerbalnej.
Dzień 2
  • Systemy reprezentacyjne i hierarchie wartości. Stosowanie meta programów.
    • Identyfikacja dominującego kanału komunikacji: słuchowcy, wzrokowcy, kinestetycy
    • Identyfikacja indywidualnych hierarchii wartości.
    • Dopasowywanie typu przekazu do systemu reprezentacyjnego.
    • Dopasowywanie struktur argumentacyjnych do hierarchii wartości.
  • Język perswazji – presupozycje przymiotnikowe, przysłówkowe, świadomości i uwagi, czasu i liczby.
    • Znaczenie określeń: jaki, jak, kiedy, gdzie – w pytaniach.
    • Budzenie refleksji: uświadamianie, zdawanie sprawy, zauważanie.
    • Tworzenie ram: zaczynanie i kończenie.
  • Język perswazji – pozorny wybór, implikacje i metafory.
    • Przygotowywanie dwóch dobrych alternatyw.
    • Kreowanie zależności – jednoczesności, wynikania, nadawania znaczenia.
    • Obrazowe komunikowanie z pomocą porównań i metafor.
  • Wpływ kontekstu sytuacyjnego na perswadowanie – gra symulacyjna.
CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia
  • doskonalenie umiejętności prowadzenia skutecznych negocjacji,
  • znajomość skutecznych metod i technik negocjacyjnych i ich świadomego wykorzystywania w procesie negocjacyjnym;
  • nabycie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi i przełamywania impasu negocjacyjnego;
  • podniesienie skuteczności działań sprzedawcy, w wyniku nabycia umiejętności skutecznej prezentacji,
  • rozwój umiejętności kontroli rozgrywki negocjacyjnej;
  • poznanie własnych zasobów i predyspozycji negocjacyjnych;
  • nabycie umiejętności wywierania wpływu w negocjacjach;
  • nauka wykrywania manipulacji i zapobiegania im;
  • zachowywać się asertywnie, kiedy sytuacja tego wymaga.
Program szkolenia
Dzień 1
  • Sprzedaż a negocjacje, czym się różnią?
  • Psychologia wywierania wpływu, jako podstawa negocjacji.
    • Psychologiczne reguły oddziaływania na postawy i zachowania.
    • Zmiana postaw i zachowań a ich utrwalanie.
    • Emocjonalne i rozumowe kryteria podejmowania decyzji.
    • Oddziaływanie bezpośrednie i dalekosiężne.
  • Strategie, taktyki i style negocjacyjne.
    • Projektowanie strategii negocjacyjnej.
    • BATNA.
    • Taktyczne przygotowanie do negocjacji.
    • Szacowanie pozycji drugiej strony.
  • Strukturalna gra negocjacyjna © - tryb indywidualny.
  • Strukturalna gra negocjacyjna © - tryb zespołowy.
Dzień 2
  • Język negocjacji – elementy retoryki i erystyki.
    • Wywieranie wpływu w negocjacjach.
  • Argumentacja i kontrargumentacja w negocjacjach. Kontrargumentacja w ramach negocjacji.
    • Przewidywanie i zabezpieczanie przed kontrargumentacją.
    • Przekierowywanie negocjacji w pożądanym kierunku – kontrola negocjacji.
    • Pytania i ich zadawanie, odpowiedzi i ich udzielanie.
  • Symulacja rozmów negocjacyjnych – nagranie audio-video.
  • Analiza werbalnej i niewerbalnej komunikacji w ramach negocjacji.
    • Niewerbalne elementy procesu negocjacyjnego.
    • Katalog niepożądanych komunikatów niewerbalnych.
    • Odczytywanie niektórych przecieków niewerbalnych.
    • Dobór strategii argumentacyjnej do okoliczności negocjacji.
    • Dostosowywanie argumentacji do partnera negocjacyjnego.
    • Przygotowywanie wariantów arsenału argumentacyjnego.
CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia

Praktyczna nauka technik sprzedaży bezpośredniej, które przełożą się na wzrost sprzedaży.

Program szkolenia
  • Czym jest sprzedaż?
    • Wprowadzenie w nowoczesny model sprzedaży Briana Tracy (burza mózgów, mini wykład).
  • Planowanie pracy handlowca
    • Ustalenie celów, podział celów na zadania, ustalanie priorytetów, zaplanowanie realizacji celów w czasie, zarządzanie swoim obszarem, Model AIDA i 4P (mini wykład, praca indywidualne, dyskusja moderowana).
  • Kontakt z klientem
    • Wypracowanie sposobów budowania zaufania i więzi z klientem (praca indywidualna, dyskusja, case study; praca indywidualna w formie ćwiczenia: „Podaj co najmniej 7 powodów dla których klienci mieliby kupić właśnie u Ciebie”.
    • Zmiana paradygmatów negatywnych na pozytywne w kontakcie z klientami (dyskusja, z wykorzystaniem flipcharta skoncentrowana na sposobach budowania zaufania klienta do handlowca oraz firmy, analiza 3 wyjściowych sytuacji handlowych w oparciu o case study).
  • Najważniejsze narzędzia poznawania i rozumienia interesów klienta
    • Analiza potrzeb klienta (praca w grupach, trening na forum).
    • Rola, cele i rodzaje pytań w sprzedaży; pytania, otwarte, zamknięte, alternatywne, bezpośrednie, manipulacyjne, wyrażenia arbitralne, (trening na forum; trener w roli klienta, sprzedawca w roli analizującego potrzeby za pomocą pytań).
  • Prezentacja oferty klientowi
    • Cecha, zaleta, korzyść (mini wykład z wykorzystaniem flipcharta).
    • Zamiana cech produktów na korzyści dla klienta (praca w grupach, trening na forum; trener w roli klienta, handlowiec w roli sprzedawcy prezentującego ofertę, rozbudowane omówienie).
  • Obiekcje i gry klientów
    • Sposoby radzenie sobie z obiekcjami i grami klientów (stoliki zadaniowe – praca nad obiekcjami i grami klienta: nie mam czasu, nie jestem zainteresowany, interesuje mnie wyłącznie….., inni są tańsi, za wysoka cena, kiedyś mieliście korzystniejsze warunki, jaką mam pewność, że mi się to opłaca, to u mnie się nie sprzeda, nie wierzę w działanie tego ….., takich firm jak pańska jest na rynku dużo, a wy jesteście najmniej elastyczni, inny handlowiec mi obiecał, wasza konkurencja dała mi korzystniejsze warunki, mam bardzo dużo klientów, spotkajmy się w innym terminie, trening na forum; trener w roli klienta, sprzedawca w roli radzącego sobie z zagrywkami i manipulacjami klienta; omówienie scenek z uczestnikami).
  • Zamknięcie sprzedaży
    • Wartości, zasady i strategie podejmowania decyzji o zakupie (pytania ze wskazaniem, dyskusja moderowana).
    • Zapoznanie z warunkami i etapami negocjacji integrujących (mini wykład).
    • Radzenie sobie pytaniami, wątpliwościami, krytycyzmem, gniewem i zniewagami klienta; sposoby rozładowywania sytuacji trudnych; stawianie granic klientowi, zdarta płyta jako metoda radzenia sobie w sytuacjach, gdy zachodzi konieczność odmówienia klientowi, reakcje na krytykę , zmiana oceny na opinię, ( ćwiczenie: „Moje negocjacje integrujące, czyli ostateczne ustalenia”- praca w zespołach 5 osobowych, tworzenie scenariuszy zamykania negocjacji handlowych w oparciu o 3 przygotowane przez trenera case study ze stanowiskami klienta).
  • Psychologiczne typy klienta (metaprogramy)
    • Ja jako klient (autodiagnoza).
    • Sposoby i metody rozpoznawania psychologicznego typu klienta (mini wykład).
  • Rozmowa handlowa z określonym typem klienta
    • Dopasowanie w rozmowie handlowej (case study).
  • Scenki sytuacyjne
    • Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmowy handlowej, ze szczególnym uwzględnieniem postępowania wobec konkretnego psychologicznego typu klienta (wykorzystanie kamery).

      Informacje dodatkowe:
      • przedmiotem nagrania jest rozmowa handlowa (bez scenariusza), każdy uczestnik warsztatu wystąpi w roli sprzedawcy lub/i roli klienta;
      • osoba występująca w roli klienta „jest sobą” tak, aby mogła naturalnie ujawnić swój metaprogram (typ psychologiczny);
      • zadaniem sprzedawcy będzie przeprowadzić klienta przez wszystkie etapy procesu sprzedaży, uwzględniając psychologiczny typ klienta.
  • Omówienie nagranego materiału
    • Przekazanie informacji zwrotnej w obszarze doskonalonych umiejętności sprzedażowych

Informacje dodatkowe:
Każdy uczestnik warsztatu otrzymuje informacje zwrotną o swoich mocnych stronach w roli handlowca oraz ma wskazane rezerwy, czyli obszary, które powinien doskonalić, aby jeszcze lepiej wypełniać swoją rolę.

Informacje dodatkowe:
Każdy uczestnik warsztatu otrzymuje informacje zwrotną o swoich mocnych stronach w roli handlowca oraz ma wskazane rezerwy, czyli obszary, które powinien doskonalić, aby jeszcze lepiej wypełniać swoją rolę.

Warsztat dostępny również w w formule otwartej.
CZAS TRWANIA: 3 dni
Cel szkolenia

PCelem szkoleniowym jest zwiększenie skuteczności Uczestników w prowadzeniu rozmów ofertowych przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej satysfakcji Klientów. Szkolenie przedstawia poszczególne etapy rozmowy sprzedażowej: budowanie atmosfery/klimatu rozmowy, badanie potrzeb klienta, prezentowanie oferty, odbijanie obiekcji oraz zamykanie sprzedaży w kontekście efektywności działań i satysfakcji Klienta. Zadaniem szkolenia jest zwrócenie uwagi uczestników na fakt, iż każdy z etapów rozmowy ma ogromne znaczenie dla domknięcia sprzedaży, przećwiczenie poszczególnych etapów, a przede wszystkim głębokie poszerzenie wiedzy i umiejętności sprzedażowych uczestników.

Program szkolenia
Dzień 1
  • Analiza biznesowa (analiza SWAT).

    Etap szkolenia, którego zadaniem jest przedyskutowanie kwestii biznesowych związanych ze sprzedawanym produktem (rynek, pozycja firmy i produktu na rynku, konkurencja, polityka sprzedaży w firmie, potencjalny klient i jego wymagania). Jest to też etap dyskusji o nastawieniach samych sprzedawców, biorących udział w szkoleniu, do sprzedawanego produktu i polityki firmy.
  • Etapy rozmowy sprzedażowej i ich ranga w procesie sprzedaży.
  • Budowanie atmosfery/ klimatu sprzyjającego rozmowie o ofercie.

    Nawiązanie kontaktu z Klientem, „zaprzyjaźnienie” się z rozmówcą i przygotowanie gruntu, który będzie procentował w dalszej części. Dyskusja i ćwiczenie wstępu do rozmowy sprzedażowej – czyli testowanie wszystkiego, co zbliża nas do Klienta, m.in.
  • Diagnoza potrzeb.

    Wszystko, co można osiągnąć w sprzedaży, jest oparte na założeniu, że można z wyprzedzeniem określić reakcje Klienta, jego cele, ewentualne obiekcje, zastrzeżenia, czyli to, co się w rozmowie zdarzy. Dzięki temu mamy szansę na opracowanie odpowiedzi, przygotowanie się. Każda rozmowa sprzedażowa wymaga strategii, a to co nam pomaga w jej opracowaniu to mądre, ukierunkowane pytania zadawane Klientowi.
Dzień 2
  • Prezentowanie oferty. Na co zwraca uwagę Klient, jak skupić jego uwagę i spowodować by słuchał i zaangażował się w proces kupna? – na te pytania odpowiada ten etap szkolenia.
  • Techniki wywierania wpływu i ich rola w rozmowie sprzedażowej
Dzień 3
  • Ujawnianie i pokonywanie obiekcji – wykazywanie zainteresowania ewentualnymi wątpliwościami, podjęcie wyzwania i unikanie sformułowań „przykro mi”, „niestety nie”.
  • Finalizacja rozmowy sprzedażowej – odejście od długiego, monotonnego powtarzania najważniejszych cech oferty, stosowanie jasnych i precyzyjnych pytań, przyjęcie odpowiedzialności za skuteczną finalizację.