CZAS TRWANIA: 2 dni
Cel szkolenia
Praktyczna nauka technik sprzedaży bezpośredniej, które przełożą się na wzrost sprzedaży.
Program szkolenia
- Czym jest sprzedaż?
- Wprowadzenie w nowoczesny model sprzedaży Briana Tracy (burza mózgów, mini wykład).
- Planowanie pracy handlowca
- Ustalenie celów, podział celów na zadania, ustalanie priorytetów, zaplanowanie realizacji celów w czasie, zarządzanie swoim obszarem, Model AIDA i 4P (mini wykład, praca indywidualne, dyskusja moderowana).
- Kontakt z klientem
- Wypracowanie sposobów budowania zaufania i więzi z klientem (praca indywidualna, dyskusja, case study; praca indywidualna w formie ćwiczenia: „Podaj co najmniej 7 powodów dla których klienci mieliby kupić właśnie u Ciebie”.
- Zmiana paradygmatów negatywnych na pozytywne w kontakcie z klientami (dyskusja, z wykorzystaniem flipcharta skoncentrowana na sposobach budowania zaufania klienta do handlowca oraz firmy, analiza 3 wyjściowych sytuacji handlowych w oparciu o case study).
- Najważniejsze narzędzia poznawania i rozumienia interesów klienta
- Analiza potrzeb klienta (praca w grupach, trening na forum).
- Rola, cele i rodzaje pytań w sprzedaży; pytania, otwarte, zamknięte, alternatywne, bezpośrednie, manipulacyjne, wyrażenia arbitralne, (trening na forum; trener w roli klienta, sprzedawca w roli analizującego potrzeby za pomocą pytań).
- Prezentacja oferty klientowi
- Cecha, zaleta, korzyść (mini wykład z wykorzystaniem flipcharta).
- Zamiana cech produktów na korzyści dla klienta (praca w grupach, trening na forum; trener w roli klienta, handlowiec w roli sprzedawcy prezentującego ofertę, rozbudowane omówienie).
- Obiekcje i gry klientów
- Sposoby radzenie sobie z obiekcjami i grami klientów (stoliki zadaniowe – praca nad obiekcjami i grami klienta: nie mam czasu, nie jestem zainteresowany, interesuje mnie wyłącznie….., inni są tańsi, za wysoka cena, kiedyś mieliście korzystniejsze warunki, jaką mam pewność, że mi się to opłaca, to u mnie się nie sprzeda, nie wierzę w działanie tego ….., takich firm jak pańska jest na rynku dużo, a wy jesteście najmniej elastyczni, inny handlowiec mi obiecał, wasza konkurencja dała mi korzystniejsze warunki, mam bardzo dużo klientów, spotkajmy się w innym terminie, trening na forum; trener w roli klienta, sprzedawca w roli radzącego sobie z zagrywkami i manipulacjami klienta; omówienie scenek z uczestnikami).
- Zamknięcie sprzedaży
- Wartości, zasady i strategie podejmowania decyzji o zakupie (pytania ze wskazaniem, dyskusja moderowana).
- Zapoznanie z warunkami i etapami negocjacji integrujących (mini wykład).
- Radzenie sobie pytaniami, wątpliwościami, krytycyzmem, gniewem i zniewagami klienta; sposoby rozładowywania sytuacji trudnych; stawianie granic klientowi, zdarta płyta jako metoda radzenia sobie w sytuacjach, gdy zachodzi konieczność odmówienia klientowi, reakcje na krytykę , zmiana oceny na opinię, ( ćwiczenie: „Moje negocjacje integrujące, czyli ostateczne ustalenia”- praca w zespołach 5 osobowych, tworzenie scenariuszy zamykania negocjacji handlowych w oparciu o 3 przygotowane przez trenera case study ze stanowiskami klienta).
- Psychologiczne typy klienta (metaprogramy)
- Ja jako klient (autodiagnoza).
- Sposoby i metody rozpoznawania psychologicznego typu klienta (mini wykład).
- Rozmowa handlowa z określonym typem klienta
- Dopasowanie w rozmowie handlowej (case study).
- Scenki sytuacyjne
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmowy handlowej, ze szczególnym uwzględnieniem postępowania wobec konkretnego psychologicznego typu klienta (wykorzystanie kamery).
Informacje dodatkowe:
- przedmiotem nagrania jest rozmowa handlowa (bez scenariusza), każdy uczestnik warsztatu wystąpi w roli sprzedawcy lub/i roli klienta;
- osoba występująca w roli klienta „jest sobą” tak, aby mogła naturalnie ujawnić swój metaprogram (typ psychologiczny);
- zadaniem sprzedawcy będzie przeprowadzić klienta przez wszystkie etapy procesu sprzedaży, uwzględniając psychologiczny typ klienta.
- Omówienie nagranego materiału
- Przekazanie informacji zwrotnej w obszarze doskonalonych umiejętności sprzedażowych
Informacje dodatkowe:
Każdy uczestnik warsztatu otrzymuje informacje zwrotną o swoich mocnych stronach w roli handlowca oraz ma wskazane rezerwy, czyli obszary, które powinien doskonalić, aby jeszcze lepiej wypełniać swoją rolę.
Informacje dodatkowe:
Każdy uczestnik warsztatu otrzymuje informacje zwrotną o swoich mocnych stronach w roli handlowca oraz ma wskazane rezerwy, czyli obszary, które powinien doskonalić, aby jeszcze lepiej wypełniać swoją rolę.
Warsztat dostępny również w w formule otwartej.